قرن پــانــزده (چالشها و امیدها)

قرن ۱۵ قرن غلبه حق بر باطل است : امام خمینی

قرن پــانــزده (چالشها و امیدها)

قرن ۱۵ قرن غلبه حق بر باطل است : امام خمینی

ترور عمومی مردم غزه !!! و مارتیکه مافنگو!

 

 


 

مارتیکه مافنگو!

سناریو در 2 پرده:

سازمان ملل متحد: دفتر بان کی مون دبیر کل سازمان

موضوع: رسیدگی به این که حمله به مدرسه سازمان ملل در غزه جنایت جنگی بوده است یا خیر؟

کشته ها: 2 کودک 5 ساله و 7 ساله! فقط و لاغیر!

حاضرین در جلسه: نماینده مصر، اسرائیل و بان کی مون

پرده اول:

بان کی مون: رسمیت جلسه را اعلام می کنیم. please be quiet: لطفاً ساکت‌!

نماینده مصر: فکر نمی کنید برای بیسکویت خوردن زود باشد. بگذارید چند دقیقه از جلسه بگذرد، بعد!

بان کی مون: حالا کی گفت بیسکویت آقا؟

نماینده مصر: معلوم است خود جنابعالی گفتید همه هم شنیدند. مگه نه؟ (رو می کند به نماینده اسرائیل که در حال چرت زدن است)

بان کی مون: انگلیسی ضعیف شما باعث درد سر است. بیخود نیست این همه درگیری و گرفتاری دارید! ضمناً ما کلاس های آموزش زبان به طور رایگان برگزار کرده ایم، می توانید نام نویسی کنید. پولی هم نباید بدهید، فقط کمی همت می خواهد که البته از شما سران egypt بعید است، داشته باشید.

نماینده مصر: توهین نکنید لطفاً! حد خودتان را بدانید. شما فقط دبیرکل هستید و لاغیر. نه کمتر نه بیشتر. از این دبیرکل ها هم ما زیاد دیدیم. فقط دنبال بیسکویت خوردنشان بوده اند. ضمناً اجیپت هم که گفتید، خودتان هستید. فکر نکنید بنده زبانم ضعیف است و شما می توانید هر از گاهی یک چیزی بپرانید. اون قدرها هم زبان ما ضعیف نیست. ضمناً اگه گفتی خبز(نان) یعنی چه؟ ماء (آب) یعنی چه؟ کهرباء (برق) یعنی چه؟ غاز (گاز) یعنی چه؟ یک جایزه پیش من داری؟

بان کی مون: اولاً بنده گفتم egypt و توهین نکردم...

نماینده مصر: بله شما گفتید بنده هم گفتم خودتانید. باز هم می گم. شما هم لطفاً این لفظ که لایق خودتان است را هی تکرار نکنید.

بان کی مون: بنده سخنم تمام نشد. لطفاً نوبت را رعایت کنید. اگر بنا بر امتحان پس دادن باشه، شما بفرمایید gaza یعنی چه تا من جواب سؤالاتتان را بدم.

نماینده مصر: گزه هم خودتی و هفت پشتت. احترام خودتو نگه دار. دبیر کلی؟ باش! در ضمن برای این که روت کم بشه گز و نه گزه نوعی شیرینی ایرانیه مال اصفهان. جات خالی یکی از مسئولان -البته از دولت قبلی ایران- چند روز پیش به کوری چشمت چند تا جعبه آن را برام آورده بود. مثل قند تو دهان آب میشه...

بان کی مون: اصلاً من با تو حرفی ندارم. با آدمی که نمی دونه gaza یعنی چی، نمیشه راجع به gaza حرف زد که؟ به قول ایرانی ها حمار ما از کرگی دم نداشت! حالا چی می‌گی؟

نماینده مصر: حمار هم خودتی و هر که را داری! حرف دهنت را بفهم مارتیکه (مرتیکه)!

بان کی مون: اسم من بان کی مونه نه مارتیک!

نماینده مصر: گفتم مارتیکه نه مارتیک!

بان کی مون: حالا هر چی، مهم نیست. ما زیاد رو اسم آلرژی نداریم. این شماها هستید که چند تا truck (کامیون‌) باید ابو، مبوهاتان را بکشه.

نماینده مصر: تریاکی هم خودتی. جلو آیینه وایسا اون وقت می فهمی با این چشم های پف کرده تریاکی کیه؟ من یا تو؟ مارتیکه مافنگو!

بان کی مون: هنوز وقت ناهار نیست که منگو سفارش می دی. حالا کو تا ظهر... اووووووه

نماینده مصر: اولاً گفتم مافنگو و نه منگو، بعدش هم صدای شغال از خودت در نیار لطفاً! حرفت را بزن!

بان کی مون: حالا مافنگو یا منگو، ما سر لفظ که دعوا نداریم. تا ظهر نشه از منگو خبری نیست. ظهر بشه چشم. خودم هم عجیب هوس منگو کرده ام. don't worry نگران نباش!

نماینده مصر: همین که گفتی خودتی! یک بار گفتم حرف دهانت را بفهم! فحش نده! یه دفعه چیزی بهت می گم که ندونی از کدوم طرف بری.

بان کی مون: من که نمی فهمم چی بلغور می کنی؟

نماینده مصر: خودتی! خودتی! خودتی! حالا خوب شد؟ حالت جا اومد؟ اگه راست می گی غاز یعنی چی؟

بان کی مون: مرغه! مثل چیکن! chicken

نماینده مصر: نه بارک ا... چشم نخوری، یه چیزی می‌شی؟ مرد ناحساب می گم غاز یعنی چه؟ می‌گی یه جور مرغه؟ ای ناکس مثل این که هوس مرغ کردی؟ بد هم نیست. اما امروز همون منگو را می خوریم فردا مرغ! باشه؟ ok

بان کی مون: برآووو بر‌آوووو، خوب یاد گرفتی.

نماینده مصر: دوباره که داری صدای شغال در می آری؟ بالاخره مرغ ok یا نوکی؟

بان کی مون: ok...

پرده دوم:

نماینده اسرائیل در حالی که خمیازه می کشد و با دست به سینه خودش می کوبد: آخیش! مدتی بود این جور نخوابیده بودم. چه کیفی داد. خوب چه خبر؟

نماینده مصر: هیچی بابا! می خواستی چه خبر باشه؟ سلامتی. امن و امون!

بان کی مون: تا یادم نرفته، اگر حال دارید کمی هم راجع به این دو تا بچه ای که در مدرسه gaza کشته شدند، گپ بزنیم؟

نماینده اسرائیل: شماها هم حال دارید‌؟ دو تا بچه؟ دو تا بچه‌؟

نماینده مصر به بان کی مون: دو باره که گفتی گزه. مثل این که هوس گز کردی؟ ای ناکس.

بان کی مون: خوب برای امروز بسه. ختم جلسه را اعلام می کنم.

نماینده مصر: خوب می کنی، چون خیلی کار داریم. رو به نماینده اسرائیل: مگه نه موشه؟

تمام...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد